Kolejny atak na o. Rydzyka i TV Trwam. Tym razem poszło o oglądalność

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji opublikowała 29.03.2018 r. doroczny raport ze swojej działalności. Oprócz dokumentu głównego przedstawiono „Informację o podstawowych problemach radiofonii i telewizji w 2017 roku” oraz „Strategię regulacyjną KRRiT na lata 2017 -2022”.
Źródło: KRRiT. Kliknij, aby powiększyć.

Wśród zestawień, wykresów, analiz znalazła się także tabela  obrazująca minutową oglądalność 50 stacji telewizyjnych posiadających ponad 0,3% rynku.

Jako pierwszy, po 10 dniach od udostępnienia, do wykazu odniósł się portal „wirtualnemedia.pl” w notatce „TV Trwam ze spadkiem oglądalności o 30 proc. Wyprzedza TVP Kultura, przegrywa z TVP Historia”. Jej autor skupił się wyłącznie na spadku oglądalności TV Trwam.

Wkrótce inne witryny, między innymi należące do kapitału niemieckiego, z nieukrywaną satysfakcją powtórzyły tę informację w tekstach opatrzonych dramatycznymi tytułami: „Cios dla Rydzyka. Wyraźny spadek oglądalności TV Trwam”, „Ojciec Rydzyk ma kłopoty. Spada oglądalność telewizji Trwam!”, „Wyniki oglądalności TV Trwam są bardzo złe. Tadeusz Rydzyk może się obawiać”, „TV Trwam ze spadkiem oglądalności o 30 procent. Widzowie zadali mu cios, ale to nie jedyne problemy ojca Rydzyka” i in.

Komentarz

W zestawieniu 50 najchętniej oglądanych stacji telewizja należąca do Fundacji Lux Veritatis zajęła 30 miejsce z widownią minutową na poziomie 33 413 osób. Udział w rynku zmniejszył się w stosunku do 2016 r. o 0,21 pp. Mniejszym zainteresowaniem widzów cieszyły się audycje emitowane przez światowych gigantów telewizyjnych takich jak: Disney Junior, Cartoon Network, AXN, TVN24 Biznes i Świat czy National Geographic, a także krajowych nadawców: TVP HD, Polsat Film, Polsat Sport, Polsat Cafe, TVP Sport czy TVS.

Większy od TV Trwam spadek udziału w rynku zaliczyły: Polsat (-0,54 pp), TVN (-0,50 pp), TVP 1 (-1,51 pp), TVP 2 (-0,45 pp) mające niezaprzeczalnie bogatszą ofertę programową, finansowanie z reklam i, w przypadku nadawcy publicznego, z abonamentu.

Tych faktów nie dostrzegły nieprzychylne o. Rydzykowi media. Pisanie o rzetelności zawodowej nie ma w tym momencie najmniejszego sensu, ponieważ manipulowanie wiadomościami jest znakiem rozpoznawalnym wielu polskich i polskojęzycznych publikatorów realizujących politykę wrogości i nienawiści do wszystkich treści o charakterze katolickim i narodowym.

→ M. Baryła

7.04.2018

• foto: TV Trwam / screen GT

• Sprawozdania KRRiT: > tutaj

• więcej o ojcu Rydzyku: > tutaj

 

 

34
2

One thought on “Kolejny atak na o. Rydzyka i TV Trwam. Tym razem poszło o oglądalność

  • 09/04/2018 at 19:47
    Permalink

    Niech Pan Bóg błogosławi o. Rydzyka i wszystkie jego dzieła!

    0

    4
    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.