800-lat Piotrkowa. Szokujące wydatki na promocję!

Przez cały 2017 r. Piotrków cieszył się znacznym zainteresowaniem mediów ogólnopolskich. Tak przynajmniej twierdzili magistraccy urzędnicy, którzy za pomocą strony „piotrkow.pl” i służalczych portali co rusz informowali o artykułach prasowych, audycjach radiowych i telewizyjnych, jakie trafiły do milionów czytelników, słuchaczy i widzów.

Można było odnieść wrażenie, że 800-lecie prowincjonalnego miasta średniej wielkości stało się na tyle ważnym wydarzeniem, że materiały z Piotrkowa zapragnęli mieć najwięksi wydawcy.

My w „Gazecie Trybunalskiej” wierzymy w cuda, ale tylko w takie, które dokonuje ręka Pana Boga, a nie urzędnika. Bo kogo, poza lokalną społecznością, mogą zainteresować obchody rocznicy powstania Białej Podlaskiej, Będzina czy Leszna?

Zapytaliśmy więc konkretnie, jakie koszty zostały poniesione przez urząd miasta w latach 2016-2018 w związku z realizacją programów TV, radiowych, artykułów prasowych, jakie ukazały się w mediach ogólnopolskich, których bohaterem było miasto Piotrków (m. in. „Lato z radiem”, artykuł promocyjny w tygodniku „Niedziela”, „Zakochaj się w Polsce”, „Pytanie na śniadanie” i in.) emitowane i udostępnione w latach 2016-2018.

Nie omieszkaliśmy także poprosić o umowy, faktury i potwierdzenia zapłaty.

Szczegóły

Rok 2016.

Tygodnik Katolicki „Niedziela”– publikacja ogłoszenia prasowego informującego o organizowanej w Piotrkowie Trybunalskim wigilii miejskiej. Koszt publikacji 738 zł brutto oraz publikacja ogłoszenia prasowego zapraszającego na wspólne śpiewanie pieśni patriotycznych w Zamku Królewskim. Koszt 492 zł brutto.

Rok 2017.

Telewizja Polska S.A – kampania dotyczącą Dni Przyjaźni Polsko-Węgierskiej orazjubileuszu 800-lecia Piotrkowa Trybunalskiego na antenie TVP oraz TVP Łódź. Nadawca wyemitował audycje w postaci:
a) reportaż o długości 12 minut, poświęcony 800-leciu Piotrkowa Trybunalskiego i przybliżający jego wizerunek, emisja na antenie TVP3 Łódź;
b) reportaż o długości 12 minut podsumowujący Dni Polsko-Węgierskie 2017 w Piotrkowie Trybunalskim, emisja na antenie TVP3 Łódź;
c) program „Łodzią po regionie”, emisja na antenie TVP3 Łódź;
d) wydanie Prognozy Pogody z Piotrkowa Trybunalskiego na antenie TVP3 Łódź;
e) realizacja programu „Pytanie na Śniadanie” – emisja na antenie Programu 2 TVP.
Czas trwania umowy od marca do czerwca 2017 roku. Koszt 40.500 zł brutto.

Polskie Radio S.A – kampania dotycząca Dni Przyjaźni Polsko-Węgierskiej oraz organizowanych wydarzeń z okazji jubileuszu 800-lecia Piotrkowa Trybunalskiego na antenie Programu Pierwszego Polskiego Radia. Czas trwania od marca do końca listopada 2017 roku. Koszt 24.600 zł brutto.

Tygodnik Katolicki „Niedziela”– publikacja czterostronicowego materiału informującego o obchodach 800-lecia Piotrkowa Trybunalskiego oraz o wydarzeniach uświetniających dostojny jubileusz. Koszt 17.220 zł brutto.

Infor Biznes Sp.o.o. – publikacja artykułu informującego czytelników o obchodach 800-lecia Piotrkowa Trybunalskiego, imprezach towarzyszących oraz historii grodu na łamach gazety „Dziennika Gazety Prawnej”. Koszt 5500,01 zł brutto.

Max Media – publikacja artykułu dotyczącego obchodów 800-lecia Piotrkowa Trybunalskiego w „Magazynie Gospodarczym Fakty”. Koszt 1999,98 zł brutto.

I Program Polskiego Radia – audycja radiowa „Lato z Radiem” – wyprodukowanie i wyemitowanie imprezy plenerowej i relacja z przebiegu imprezy na antenie radia. Koszt 200 000,00 zł brutto.

Gremi Media S.A. wydawcą dziennika „Rzeczpospolita” – comiesięczna publikacja artykułów promujących miasto Piotrków Trybunalski we wkładce „Życie Ziemi Łódzkiej” w cyklu „Życie Regionów”. Koszt 36 900,00 zł brutto.

Rok 2018.

Brak publikacji w mediach ogólnopolskich.

Podsumowanie

Z pieniędzy podatników urząd miasta, kierowany przez mgr inż. Krzysztofa Chojniaka z zawodu nauczyciela, rozdysponował 325 tys. 950 złotych na reklamę i promocję. Najbardziej szokuje fakt, że płacono za materiały telewizyjne i radiowe, które winny być wyprodukowane w ramach normalnej działalności nadawców publicznych tak jak miało to miejsce w przypadku programu historyczno-turystycznego pt. „Zakochaj się w Polsce” czy relacji z pobytu w Piotrkowie prezydentów Polski i Węgier.

W 2017 r. średnia sprzedaż dziennika „Rzeczpospolita” wynosiła 49 232 egz., „Gazety Prawnej” – 40 885 egz., Magazyn Gospodarczy „Fakty” jest niszowym, branżowym dwumiesięcznikiem, o którym mało kto słyszał; w chwili pisania tego tekstu nie udało się nam ustalić jego sprzedaży podobnie jak „Niedzieli”.

Jak więc widać samoistnego zainteresowania mediów ogólnopolskich 800-leciem Piotrkowa nie było.

→ (mb)

9.04.2018

• grafika: barma / GazetaTRYBUNALSKA.pl

• czytaj także: > „800 lat Piotrkowa. Przegrane miasto”

• o wydatkach związanych z 800-leciem Piotrkowa czytaj więcej: > tutaj

 

 

 

 

27
6

13 thoughts on “800-lat Piotrkowa. Szokujące wydatki na promocję!

  • 12/04/2018 at 21:58
    Permalink

    Szkoda, że wszyscy komentujący /w tym ja/ robią to pod pseudonimem, a nie tak jak P. Baryła pod swoim imieniem i nazwiskiem. Tak, niezmiennie, jesteśmy niegroźni dla K. Ch. a cała agresja skupia się na red. Baryle. Taka prawda.

    3

    1
    Reply
  • 12/04/2018 at 19:47
    Permalink

    Do „Piotrkowiaka”. Owszem należałoby to podliczyć. Takim wpisem prowokuje pan /pani red. Baryłę do podjęcia się tego zadania. Tylko w ogólnym rozrachunku to On poniesie /jak zwykle/ konsekwencje.

    4

    3
    Reply
    • 14/04/2018 at 14:08
      Permalink

      Nie prowokuję, tylko proponuję, zresztą gdyby partie opozycyjne wobec Chojniaka miały choć trochę rozumu, to w kampanii same zgłosiłyby się na Szewską z prośbą o udostępnienie dokumentów.

      4

      2
      Reply
  • 12/04/2018 at 08:48
    Permalink

    Proponuję jeszcze aby redakcja ustaliła jakie nagrody (komu, ile i w jakiej wysokości) udzielił mgr prezydent podległym sobie urzędnikom, w tym w szczególności wiceprezydentom, sekretarzowi, skarbnikowi, kierownikom referatów, podległych jednostek oraz poszczególnym urzędnikom, bowiem niektózy z nich są sowicie nagradzani, inni o takich nagrodach moga pomarzyć.

    7

    3
    Reply
  • 11/04/2018 at 11:49
    Permalink

    Za to, że głosowałem na Chojniaka.

    7

    4
    Reply
  • 11/04/2018 at 08:16
    Permalink

    Warto oprócz tego zapytać o wszystkie zawarte umowy cywilno-prawne w 2017 roku (i latach poprzednich). To może być bardzo ciekawa lektura.

    Przy okazji, Chojniak planuje sprzedaż piotrkowskich wodociągów, czyżby już nie było czego zastawiać pod zaciągane kredyty?
    http://www.piotrkowski24.pl/piotrkowskie-wodociagi-na-sprzedaz/

    6

    4
    Reply
  • 09/04/2018 at 19:43
    Permalink

    Propaganda i robienie ludziom wody z mózgu to specjalność Krzysztofa Ch.

    14

    8
    Reply
    • 09/04/2018 at 20:47
      Permalink

      Tylko, że problem jest w ludziach. Przeciętny mieszkaniec tego miasta tj. emeryt i rencista nie zastanawia się, dlaczego przyjeżdża Lato z Radiem lub duża stacja ogólnopolska. Panie Redaktorze, ja życzyłbym sobie tylko jednego: fajnie, że w ciągu roku informujecie o takich rzeczach, ale przed wyborami, w okresie kampanii wypadałoby zsumować to wszystko, wydrukować, opublikować, tak, żeby ludzie wiedzieli, po prostu. To w końcu nasze pieniądze, a nie panów z Magistratu.

      16

      7
      Reply
  • 09/04/2018 at 19:02
    Permalink

    Jest to kolejny skandal ekipy Chojniaka.

    16

    8
    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.