Chojniak i Stachaczyk – związek władzy i biznesu

Strefa Aktywności Gospodarczej – brzmi dumie. W praktyce, to kilka niewielkich działek, rozrzuconych po mieście, które magistrat wystawił do dzierżawy.

Szumu wokół tego tyle, że blednie przy tym nawet 800-milionowa (EUR) inwestycja Mercedesa w maleńkim Jaworze. Odnieśliśmy się do działań gospodarczych Urzędu Miasta w zeszłym roku, w tekście pt. „Dlaczego Piotrków Trybunalski umiera?”. Fragment:

Z wielkiego propagandowego nadęcia, o którym rozpisywały się tzw. „lokalne media”, trąbiła urzędnicza TV Piotrków i sami urzędnicy, jakoby to Piotrków Trybunalski otwierał się na gospodarkę – wyszło głuche pierdnięcie.

Zamiast spodziewanego zainteresowania poważnego kapitału na działkach zainwestują producenci bombek choinkowych i kopert. Na pozostałe place nawet pies z kulawą nogą nie spojrzał.

Mnie, jako obserwatora kalekiej, urzędniczej rzeczywistości taki finał akcji „gospodarka” zupełnie nie dziwi, gdyż 19 kwietnia tego roku pisząc na fb felieton Specjaliści od pozorów podsumowujący prezentację przeznaczonych do wydzierżawienia terenów zauważyłem: „z obecnych na sali około 60 osób, 85% stanowili urzędnicy, radni i przedstawiciele RIG-u, a zaledwie 15% potencjalni inwestorzy”.

A teraz koszty. Na wniosek radnych PiS kierownik Biura Planowania Rozwoju Miasta – Szokalska przedstawiła zestawienie działań promocyjnych związanych ze Strefą Aktywności Gospodarczej. Łatwo zauważyć, że głównym beneficjentem gminnych pieniędzy było „Radio Strefa FM” oraz „Tydzień Trybunalski” – oba podmioty należące do Tomasza Stachaczyka, niegdyś krytykującego działania UM i samego Chojniaka, a od lata zeszłego roku promotora gminnych notabli.

Wydatki-na-reklame-04-2016_01
Kliknij, aby powiększyć.
Wydatki-na-reklame-04-2016_02
Kliknij, aby powiększyć.
Wydatki-na-reklame-04-2016_03
Kliknij, aby powiększyć.
Wydatki-na-reklame-04-2016_04
Kliknij, aby powiększyć.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

O nagłym zwrocie w kontaktach pomiędzy prezydentem, a Stachaczykiem pisaliśmy w artykule „Świąteczny Chojniak w eterze”. Efekty są doskonale widoczne: niedawny nauczyciel z zawodówki jest częstym gościem audycji radiowych, gdzie opowiada o swoich sukcesach, nowych „inwestycjach” i planach na przyszłość, za to w „Tygodniu Trybunalskim” regularnie ukazują się duże reklamy instytucji podległych magistratowi np. MOK-u, OSiR-u i in. Związek władzy i biznesu kwitnie.

→ (mb)

7.06.2016

• foto: Mariusz Baryła / GazetaTRYBUNALSKA
• foto: facebook.com/marcin.pe.92

 

 

 

 

1
0

One thought on “Chojniak i Stachaczyk – związek władzy i biznesu

  • 09/05/2016 at 09:03
    Permalink

    Pozostaje pytanie ile nas, mieszkańców ta kampania kosztowała?

    0

    0
    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.