Dzieci opóźnione w rozwoju powinny być w zwykłych szkołach

Dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi powinny w ramach swoich możliwości uczyć się w szkołach ogólnodostępnych – podkreśla MEN w specjalnym komunikacie. To jedno medium tworzy swoją rzeczywistość – oświadczyła w czwartek minister edukacji Anna Zalewska.

Minister odniosła się w ten sposób do pytań dziennikarzy dotyczących informacji „Gazety Wyborczej”, według której ze spotkania wiceszefowej MEN Teresy Wargockiej z nauczycielami popłynął przekaz: rząd nie popiera tzw. włączającego systemu kształcenia i uważa, że dzieci niepełnosprawne powinny się uczyć w szkołach specjalnych, a jeśli trafią do szkoły powszechnej powinny być dla nich tworzone klasy wydzielone.

Przyzwyczailiśmy się, że jedno medium tworzy swoją rzeczywistość (…). Absolutnie jest to nieprawda, nic takiego się (…) nie wydarzyło – Anna Zalewska w czwartek na konferencji prasowej w Sejmie. Jak zaznaczyła, na debatach padają różne luźne sformułowania, które nie przekładają się na decyzje MEN.

Pytana co właściwie Wargocka mówiła podczas tego spotkania Zalewska odparła, że wiceminister podkreśliła jaka jest rola i cel Ministerstwa Edukacji Narodowej, jakie są plany; podsumowując zaś debatę mówiła o jak największym współdziałaniu z niepełnosprawnymi i z ich rodzicami. Według Zalewskiej wiceminister jest jak najbardziej za integracją, włączaniem dzieci niepełnosprawnych na każdym etapie edukacji do różnego rodzaju grup, klas. Ta linia się absolutnie nie zmieni. Mało tego chcemy to właściwie finansować – zadeklarowała szefowa MEN.

Przed konferencją dziennikarze otrzymali komunikat resortu edukacji w tej sprawie. Także w nim podkreślono, że nie ma mowy o dyskryminacji, czy izolowaniu dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Zadaniem Ministra Edukacji Narodowej jest to, aby realizować edukację włączającą zgodnie z oczekiwaniami rodziców i uczniów. Dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi powinny w ramach swoich możliwości uczyć się w szkołach ogólnodostępnych – czytamy w komunikacie.

Państwo polskie ma obowiązek stworzenia tym uczniom odpowiednich warunków do nauki, a także wspierania ich w szkole, aby od najmłodszych lat mogli uczyć się ze swoją grupą rówieśniczą. Ważne jest, by z uczniami pracowali świetni specjaliści – zaznaczono.

→ mp / Kurier PAP

24.04.2016

• foto: kcdsg.org

• źródło: kurier.pap.pl

 

 

0
0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.