Do zerówek wróci nauka czytania i liczenia. Nowa podstawa programowa dla przedszkoli

W tym tygodniu do konsultacji zewnętrznych ma trafić projekt zmian podstawy programowej w zakresie wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej – zapowiedziała we wtorek dyrektor departamentu podręczników, programów i innowacji MEN Alina Sarnecka.

Według niej, nowelizacja ma być podpisana przez minister edukacji Annę Zalewską do końca maja. Sarnecka podała te informacje na posiedzeniu sejmowej Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży.

Zapowiedziana zmiana podstawy programowej to konsekwencja uchwalenia w grudniu ub.r. nowelizacji ustawy o systemie oświaty znoszącej od 1 września 2016 r. obowiązek szkolny dla sześciolatków i wprowadzającej taki obowiązek dopiero dla siedmiolatków. Już podczas prac nad projektem tej noweli minister edukacji informowała, że do „zerówek”, w których w myśl noweli od września będą uczyć się sześciolatki, wrócić ma nauka czytania, pisania i liczenia.

Pod koniec lutego resort edukacji na swej stronie internetowej opublikował – jak zaznaczono wówczas – „wersję roboczą” projektu zmian podstawy programowej w zakresie wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej.

Jeśli chodzi o podstawę programową dla przedszkoli istotne zmiany – jakie zawierał roboczy projekt – dotyczyły właśnie kształtowania umiejętności czytania, pisania i liczenia.

„W lutym były prekonsultacje podstawy programowej, którą nazywamy małą podstawą programową, która dotyczy umożliwienia przygotowania dzieci sześcioletnich w przedszkolu, w oddziale przedszkolnym, do nauki czytania i pisania (…). W tym tygodniu planujemy już udostępnienie podstawy programowej do konsultacji zewnętrznych. Planujemy, że ta mała podstawa programowa, dotycząca tylko tego zakresu zmian w edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego zostanie – mamy nadzieję – zostanie podpisana do 31 maja. Taki mamy plan” – powiedziała Sarnecka na posiedzeniu sejmowej komisji.

Podstawa programowa do wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego, która prawnie ma formę rozporządzenia, określa co przedszkolak, a później uczeń musi umieć i wiedzieć na zakończenie każdego etapu kształcenia począwszy od przedszkola, a kończąc na szkole ponadgimnazjalnej włącznie.

→ mp / Kurier PAP

13.04.2016

• foto: pixabay.com

• źródło: kurier.pap.pl

 

 

0
0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.